1/06/2012

Bookbike by byografia

forget parking your bicycle in the garage or merely leaving it positioned somewhere close to your front door, BYografia has crafted a rather impressive home, not only for your bike, but also for other belongings. The Bookbike is exactly what it sounds like due to its name. While one half of the furniture acts as your typical shelving unit, the other craftily holds your bike. The hooks are adjustable to fit whatever size bicycle. Not only is the piece obviously practical, however, but it adds a unique aesthetic to your household. To further explore the intriguing Bookbike unit, head on over to BYografia.

VIA

0 意見:

Photo of the day

0 意見:

Fast Company

Fast Company

0 意見:

Girl + bike

1 意見:

Cinelli bicycle bag

一整組的又來了!! 文文你需要嗎?

0 意見:

FGGT 彰化鹿港跨年之騎個不停


在不老騎士廣告中阿公們騎機車環島完成夢想,我們為了迎接2012的到來,FGGT這次想要有個不一樣的跨年活動,遠離人潮與都市的跨年晚會,去體驗感受中台灣的熱情與人文風情,不常騎長途的我們,這一次要用Girl Power挑戰自我,清晨從台北出發,走吧~我們一起去彰化!!!
從彰化開始首站來到了的八卦山,我們參拜了大佛祈求這次的旅途平安順利。涼爽的天氣,很適宜騎乘單車旅行,
在這裡我們看到與搭車不一樣的風景,濃濃的人情味與美食,令人印象深刻,這次試著拍下彰化和鹿港的一些延途景觀,奔馳在彰濱的路上令人忍不住按下快門,廣闊的視線讓人看不見的盡頭,這趟旅程我們共騎了有將近40km,體會與台北不同的步調生活,鄉下的老房子有著故鄉的回憶,嘗著地道的美食,不再是都市裡麥當勞,在古廟裡有著新年贈春聯的活動,看著老師們精湛的字跡,親手一筆一毫的寫下祝福的話語,很有過年的感覺真的好棒!!

此次單車旅行的感想,台灣有很多特色的在地文化真的值得細細去欣賞,這次特地到了台灣著名的「一府、二鹿、三艋舺」中二鹿。有著歷史優久的鹿港,保留了許多古蹟、廟宇,來到保留至今已經三百多年古廟龍山寺,斑駁的牆面仍可看見當代的建築美學,是台灣重要的歷史資產!! 很推薦大家到此旅遊,非常值得一看!!

0 意見:

Cargobike Joy

Cargobike Joy from CinematiQ on Vimeo.



So adorable!!!! 等FGGT有小BABY時也要這樣載出門~~~

1 意見: